10.1 KYU (pomarańczowy pas + 1 czerwony pagon)
Teoria i komendy: Znaczenie słowa „kiai” (okrzyk), Znaczenie słów jodan, chudan, gedan
Pozycje: Fudo-dachi
Uderzenia/cięcia: Seiken-morote-tsuki (jodan, chudan, gedan)
Kopnięcia: hiza - geri (chudan)
Test sprawności: 50x zaciskanie pięści, 10 przysiadów ręce na karku
10.2 KYU (pomarańczowy pas + 2 czerwone pagony)
Teoria i komendy: Pozycja seiza – siadanie i wstawanie, ukłony. Znaczenie słowa naure – powrót.
Pozycje: zenkutsu – dachi
Uderzenia: uraken - ganmen - uchi
Bloki: Morote gedan-barai
Kopnięcia: hiza - geri chudan plus kiai
Kombinacje: krok w tył do zenkutsu-dachi i powrót do fudo-dachi
Test sprawności: 10 skłonów w przód z leżenia na plecach, ręce dowolnie.
10.3 KYU (pomarańczowy pas + 3 czerwone pagony)
Teoria i komendy: Znaczenie słowa: Karate oraz kara – pusty, Te – ręka, znaczenie słowa: Osu – akceptacja, pozdrowienie itp.
Pozycje: heiko - dachi, yoi - dachi.
Uderzenia/cięcia: seiken – tsuki (jodan, chudan, gedan).
Bloki: gedan- barai
Kopnięcia: hiza - geri jodan plus kiai
Kombinacje: krok w tył do zenkutsu-dachi z morote gedan- barai/ gedan-barai i powrót do fudo-dachi
Test sprawności: 10 ugięć ramion z leżenia przodem w podporze na dłoniach i kolanach
9.1 KYU (pomarańczowy pas + 1 czerwony pagon + 1 niebieski pagon)
Teoria i komendy: Prawidłowy wygląd karategi i wiązanie pasa. Liczenie po japońsku do 10.
Pozycje: Heisoku-dachi
Uderzenia/cięcia: oi-tsuki (jodan, chudan, gedan).
Bloki: jodan-uke
Kopnięcia: mae-keage
Kombinacje: trzy kroki w przód/tył w zenkutsu-dachi z oi-tsuki
Test sprawności: 20 przysiadów - obciążone całe stopy, ręce zaplecione na karku, tułów pionowo, 10 wahnięć w formie kołyski na brzuchu z leżenia przodem
9.2 KYU (pomarańczowy pas + 2 czerwone pagony + 1 niebieski pagon)
Teoria i komendy: Znaczenie słow: Sensei - nauczyciel, shihan - nauczyciel, mistrz, senpai – starszy rangą
Pozycje: Musubi-dachi
Uderzenia/cięcia: gyaku - tsuki (jodan, chudan, gedan).
Bloki: soto-uke
Kopnięcia: Kin-geri
Kombinacje: trzy kroki w przód/tył w zenkutsu-dachi z gyaku-tsuki
Test sprawności: 10 skłonów w przód z leżenia na plecach, ręce zaplecione na karku, tułów prosty, 10 wahnięć w formie kołyski na plecach z przysiadu, ręce zaplecione wokół kolan
9.3 KYU (pomarańczowy pas + 3 czerwone pagony + 1 niebieski pagon)
Teoria i komendy: Znaczenie słów: Kyoku-shin-kai
Pozycje: nekoashi-dachi
Uderzenia/cięcia: Seiken-ago-uchi
Bloki: uchi-uke
Kopnięcia: mae-geri chudan
Kombinacje: trzy kroki w przód w zenkutsu - dachi z oi - tsuki/ gyaku-tsuki; uke, obrót z gedan- barai itd
Test sprawności: 10 ugięć ramion z leżenia przodem w podporze na pięściach i kolanach, 10 wahnięć w formie kołyski na plecach z przysiadu, ręce pod kątem 45° amortyzują pad w tył
8.1 KYU (niebieski pas + 1 czerwony pagon)
Teoria i komendy: Przysięga dojo
Pozycje: kokutsu - dachi
Uderzenia/cięcia: shuto - sakotsu - uchi - komi
Kopnięcia: soto - keage
Kombinacje: trzy kroki w przód w zenkutsu - dachi z geri, obrót z morote gedan barai itd.
Test sprawności: 10 przewrotów w przód, 60 sekund tzw. mostek w tył z leżenia na plecach
8.2 KYU (niebieski pas + 2 czerwone pagony)
Teoria i komendy: nogare I - oddychanie
Pozycje: moroashi-dachi, uchi-hachiji-dachi
Uderzenia/cięcia: Shuto-sakotsu-uchi
Kopnięcia: uchi-keage
Kombinacje: krok w tył do zenkutsu-dachi z gedan-barai plus gyaku-tsuki i powrót do fudo-dachi
Test sprawności: 10 przewrotów w tył, 10 razy po 20 sekund rozciąganie w maksymalnym rozkroku ze skrętem w lewo i w prawo tzw. szpagat
8.3 KYU (niebieski pas + 3 czerwone pagony)
Teoria i komendy: nogare II - oddychanie wykonywane odwrotnie
Pozycje: Sanchin-dachi
Uderzenia/cięcia: Shuto-ganmen-uchi
Kopnięcia: mae-geri-jodan
Kombinacje: Trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z Uke plus gyaku-tsuki, obrót z gedan-barai itd
Kata: Kihon-kata I
Test sprawności: 10 razy tzw. gwiazda gimnastyczna, 10 razy dotknąć głową podłogi poprzez skłon w przód siedząc w maksymalnie szerokim rozkroku, nogi proste w kolanach
7.1 KYU (niebieski pas + 1 czerwony pagon + żółty pagon)
Teoria i komendy: ibuki - oddychanie z 2 wydechami
Pozycje: Kiba-dachi
Uderzenia/cięcia: Uraken-sayu-uchi, uraken-hizo-uchi
Kopnięcia: Kansetsu-geri
Kombinacje: trzy kroki w przód w sanchin-dachi z tsuki/uchi/geri/uke obrót poprzez przekrok itd
Kata: Takyoku I
Test sprawności: 10 razy zamach nogą przechodząc do stania na rękach pod drabinkami
7.2 KYU (niebieski pas + 2 czerwone pagony + żółty pagon)
Teoria i komendy: etykieta dojo
Pozycje: Tsuruashi-dachi
Uderzenia/cięcia: Uraken-yoko-uchi (jodan/ chudan)
Kopnięcia: Kakato-geri (jodan/chudan/gedan)
Kombinacje: Trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z mae-geri plus gyaku-tsuki, obrót z morote gedan-barai itd.
Kata: Takyoku II
Test sprawności: 60 sekund stanie na rękach pod drabinkami
7.3 KYU (niebieski pas + 3 czerwone pagony + żółty pagon)
Teoria i komendy: Historia kyokushin karate
Pozycje: Kake-dachi
Uderzenia/cięcia: Shuto-hizo-uchi
Kopnięcia: Yoko-keage, ushiro-keage
Bloki: Shuto-mawashi-uke
Kombinacje: Trzy kroki w przód w kokutsu-dachi z shuto mawashi-uke, obrót poprzez przekrok itd
Kata: Sokugi I
Test sprawności: 10 razy tzw. sprężynka, czyli wymyk w przód z leżenia na plecach
6.1 KYU (żółty pas + 1 czerwony pagon)
Teoria i komendy: Twórca nowoczesnego Kyokushin Karate Sosai Mas Oyama
Pozycje: pozycja walki
Uderzenia/cięcia: Seiken tate-tsuki (jodan/chudan/gedan), enkei-gyaku-tsuki
Kopnięcia: Mawashi-geri-gedan
Kombinacje: Trzy kroki w przód w pozycji walki z gyaku tate-tsuki, obrót poprzez zakrok itd
Kumite: 5 minut system punktowy
Kata: Sokugi II
Test sprawności: 10 razy tzw. scyzoryk w zwisie tyłem na drabinkach, 60 sekund tzw. szpagat w bok na piętach
6.2 KYU (żółty pas + 2 czerwone pagony)
Teoria i komendy: Siedziba Światowej Organizacji i lider Kancho Shokei Matsui
Pozycje: Krok dostawny w pozycji walki
Uderzenia/cięcia: Tettsui-hizo-uchi, tettsui-yoko-uchi
(jodan, chudan, gedan)
Kopnięcia: Mawashi-geri-chudan
Kombinacje: Trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z mae-keage/yoko-keage/ soto-keage plus gyaku-tsuki, obrót itd.
Kumite: 10 minut system punktowy
Kata: Takyoku III
Test sprawności: 10 przeskoków przez klęczącego na kolanach i rękach partnera z pozycji w przysiadzie, obrót, itd.
6.3 KYU (żółty pas + 3 czerwone pagony)
Teoria i komendy: wyniki Polaków na MŚ i ME
Pozycje: Przekrok i zakrok w pozycji walki
Uderzenia/cięcia: Tettsui-kome-kami-uchi, uraken-shita-tsuki
Bloki: Osae-uke
Kopnięcia: Mawashi-geri-jodan
Kombinacje: Trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z kin-geri/ mae-geri/ mawashi-geri plus gyaku-tsuki obrót itd Kumite: 15 minut system punktowy
Kata: Pinan I
Test sprawności: 10 razy przeskok w przód i w tył przez pas trzymany oburącz
5.1 KYU (żółty pas + 1 czerwony pagon + zielony pagon)
Teoria i komendy: znajomość podstawowych słów ze słownika sino - japońskiego
Pozycje: Poruszanie się z partnerem w pozycji walki
Uderzenia/cięcia: seiken - mawashi – uchi, kagi-tsuki
Bloki: Morote – uchi - uke
Kopnięcia: Yoko-geri-chudan
Kombinacje: Trzy kroki w przód w pozycji walki z mae-geri/ mawashi-geri/ Yoko-geri plus gyaku-tate-tsuki obrót itd.
Kumite: 20 minut system punktowy
Kata: Pinan II
Test sprawności: 10 podciągnięć ze zwisu przodem na drabinkach
5.2 KYU (żółty pas + 2 czerwone pagony + zielony pagon)
Teoria i komendy: komendy stosowane na treningu Kyokushin Karate
Pozycje: poruszanie się w pozycji walki z dowolnymi technikami ręcznymi i nożnymi stosując bloki, uniki, zmianę dystansu oraz kiai
Uderzenia/cięcia: nihon-nukite
Bloki: Uchi-uke i gedan-barai
Kopnięcia: Ushiro-geri-chudan
Kombinacje: Trzy kroki w przód w pozycji walki z oi-tate-tsuki plus gyaku-tate-tsuki, obrót itd
Kumite: 25 minut system punktowy
Kata: Sokugi III
Test sprawności: 10 przeskoków ponad krzesłem z przewrotem przodem na materacu
5.3 KYU (żółty pas + 3 czerwone pagony + zielony pagon)
Teoria i komendy: komendy stosowane na zawodach Kyokushin Karate
Pozycje: tzw. walka z cieniem
Uderzenia/cięcia: yonhon - nukite
Bloki: juji - uke jodan/gedan
Kopnięcia: yoko - geri jodan
Kombinacje: trzy kroki w przód w pozycji walki z oi tate - tsuki plus gyaku - tate - tsuki plus mae - geri/mawashi - geri/yoko - geri, obrót podnosząc ręce
Kumite: 30 minut system punktowy
Kata: Pinan III, kihon kata II, sanchin kata
Test sprawności: próba przejścia na rękach wszerz sali, elementy samoobrony